Informacja prasowa : Nowy Peugeot 301: kompaktowy sedan przeznaczony na rynki całego świata

Nowy Peugeot 301: kompaktowy sedan

przeznaczony na rynki całego świata

Nowy Peugeot 301 stanowi idealną ilustrację globalizacji firmy oraz jej dążenia do podboju nowych rynków. Model został zaprojektowany tak, aby trafić w gusta szerokiego grona odbiorców, poszukujących atrakcyjnego i przystępnego cenowo auta klasy sedan.

Peugeot 301 oferuje nowoczesną stylistykę i wyposażenie starannie dobrane do oczekiwań klientów z różnych rynków.

301 posiada elementy najnowszego kodu stylistycznego marki, a także wyrafinowany charakter, który wzbudza emocje oraz dodaje mu mocy i siły. Ponadto, jest on tak zaprojektowany, by uosabiać najlepsze cechy jakościowe produktów Peugeot.

Model 301 został przystosowany do użytkowania w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach (kraje o gorącym lub zimnym klimacie, kiepski stan infrastruktury drogowej itd.).

Dzięki nadwoziu o długości 4,44 m, nowy model oferuje obszerną kabinę pasażerską, wyprzedzając pod względem przestronności konkurencję z segmentu. Innymi słowy, 301 wyznacza standardy w swojej klasie, dzięki:

  • rekordowej przestrzeni dla pasażerów tylnego rzędu foteli pod względem ilości miejsca na nogi (121 mm),
  • rekordowo pojemnemu, 640-litrowemu bagażnikowi,
  • przewidywalnej i bezpiecznej charakterystyce prowadzenia oraz wysokiemu komfortowi jazdy; bogate doświadczenie i wiedza Peugeot gwarantują również najwyższą przyjemność z jazdy,
  • szerokiej gamie rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa: systemy ESP i ABS, do czterech poduszek powietrznych, układ wspomagania awaryjnego hamowania, system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX itd.

Dla Peugeot 301 przewidziano gamę najnowszych jednostek napędowych. Znajdą się w niej silniki benzynowe i wysokoprężne o mocy od 72 do 115 KM, spełniające oczekiwania szerokiego grona klientów z różnych regionów świata i mogące współpracować z ręcznymi, półautomatycznymi lub automatycznymi przekładniami. Są to:

 

  • 1,2 VTi 53 kW (72 KM) z przekładnią manualną lub zautomatyzowaną,
  • 1,6 VTi 85 kW (115 KM) z przekładnią manualną lub automatyczną,
  • 1,6 HDi 68 kW (92 KM) z przekładnią manualną.

Jako symbol nowoczesności, Peugeot 301 zostaje drugim, po modelu 208, pojazdem marki napędzanym przez rodzinę trzycylindrowych silników (1,2 l VTi), które dzięki zastosowanej technologii łączą przyjemność jazdy z niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo.

Model 301 w wyposażeniu oferuje również szereg nowoczesnych rozwiązań, odpowiadających za łatwe i wygodne użytkowanie samochodu, jak m.in. klimatyzacja, zestaw audio MP3 z portem USB oraz możliwością podłączenia zestawu głośnomówiącego Bluetooth, system zdalnego otwierania pokrywy bagażnika czy system wspomagania parkowania tyłem.

Rodzinny, bezpieczny i niezawodny pojazd oferujący niezapomniane wrażenia z jazdy – takie cechy zapewniały już w przeszłości popularność modelom Peugeot na rynkach, o które teraz walczyć ma nowy 301. Marka zajmuje się tworzeniem samochodów osobowych od ponad 100 lat (od 1889 roku) i do tej pory wyprodukowała wiele klasycznych sedanów, które złotymi zgłoskami zapisały się w annałach motoryzacji lub nadal tworzą jej historię (modele 404, 504, 305, 505, 405, 406, 407, 408, 508).

Nowy Peugeot 301, który będzie produkowany w europejskiej fabryce firmy w hiszpańskim Vigo, zadebiutuje podczas dni prasowych zbliżającego się Salonu Samochodowego w Paryżu. 1 listopada tego roku pojazd wejdzie do sprzedaży w Turcji, a następnie na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, Rosji, Ukrainy, Grecji, Afryki Północno-Zachodniej (Maghreb), Środkowego Wschodu, Zatoki Perskiej i krajów afrykańskich. Auto będzie ponadto sprzedawane na niektórych rynkach Ameryki Łacińskiej, a w drugiej fazie ekspansji – także w Chinach.

Elegancja i prostota

Projektanci pracujący nad modelem 301 czerpali inspirację z koncepcyjnego pojazdu SR1, który uosabia nową tożsamość marki. Dlatego nowy model imponuje czystością formy, prostotą i elegancją, prezentując się niczym designerskie dzieło sztuki użytkowej.

Dzięki wprowadzeniu najnowszych trendów stylistycznych Peugeot, masywna sylwetka modelu 301 jest niezwykle wyrazista i dynamiczna. Zrównoważone proporcje tworzą elegancki profil samochodu.

Przednia część nadwozia posiada wszelkie cechy charakterystyczne dla nowej stylistyki Peugeot – „płynną” osłonę chłodnicy o wyrazistych skosach, umieszczoną tuż pod dominującym logo lwa w centralnym przetłoczeniu pokrywy silnika. W tym miejscu swój początek biorą linie, które dalej kształtują zarys maski. Podobnie jak w modelu 508, wszystko zaczyna się od wyrazistego logo marki. Kolejnym typowym dla nowej stylistyki elementem przodu jest mocno wyprofilowany panel dolny pod przednimi reflektorami, który nie tylko nadaje tej części nadwozia bardziej dynamiczny i wyrazisty wygląd, ale podkreśla również „koci” charakter modelu. Dynamiczny, nowoczesny i pełen emocji – wyraźne inspiracje koncepcyjnym SR1 widać również w charakterystycznym zakrzywionym zarysie „brewek” przednich reflektorów. Wiele uwagi poświęcono ich perfekcyjnemu wkomponowaniu w zarys maski, dolnego panelu oraz błotników. I to właśnie pod ich kloszami zaczynają swój bieg linie, które rozciągają się potem na całej długości nadwozia i przeszywają dwukolorowe tylne światła podkreślając ukryty w ich kloszach drapieżny kształt odwróconej litery C, stanowiący powtarzający się motyw stylistyczny pojazdów Peugeot. W swej niespotykanej dbałości o szczegóły, konstruktorzy zdecydowali się przedłużyć linię przeszywającą tylne lampy, dzięki czemu oplata ona pojazd dokoła.

Stanowiąc niejako przedłużenie zmysłowo wydatnego kształtu przednich błotników, linia ta biegnie równolegle do dolnego przetłoczenia nad progami drzwi.

Linie budujące klimat i charakter nadwozia modelu 301 odnajdziemy również w jego wnętrzu. Prostota, elegancja i wyrazistość to kluczowe elementy wystroju kabiny.

W panelu instrumentów na desce rozdzielczej dominują dwa duże, okrągłe zegary, schowane za typową dla pojazdów Peugeot trójramienną kierownicą i sąsiadujące z konsolą środkową w kształcie litery „V”. Wyrazisty design dodatkowo podkreśla wysoka jakość materiałów wykończeniowych. Zależnie od wersji, elegancki klimat wnętrza budować mogą również elementy dekoracyjne i przełączniki w kolorze wolframu, satynowanego chromu lub połyskującej czerni.

Rekordowo przestronna kabina

Wnętrze Peugeot 301 imponuje przestronnością, a ilość miejsca dla pasażerów przednich i tylnych foteli stawia go w roli lidera segmentu.

Aby było to możliwe, konstruktorzy w maksymalnym stopniu zoptymalizowali wymiary płyty podłogowej modelu 301. Rozstaw osi zwiększono do 2,65 m, co wkrótce stanowić będzie punkt odniesienia dla innych, oraz poszerzono rozstaw kół przedniej osi o 30 mm, a tylnej – o 10 mm. Przy przednim zwisie wynoszącym 0,816 m, tylnym równym 0,974 m i długości całkowitej 4,44 m, udało się wygospodarować wyjątkowo przestronny przedział pasażerski i bagażowy.

Przestronność wnętrza znajduje potwierdzenie w liczbach zarówno w przedniej, jak i tylnej części kabiny.

 

  • Ø Szerokość z przodu na wysokości łokci: 1409 mm,
  • Ø Szerokość z tyłu na wysokości łokci: 1395 mm,
  • Ø Przestrzeń na nogi* z tyłu: 121 mm, co jest rekordową wartością w tym segmencie.

*) Przestrzeń dostępna między kolanami pasażera siedzącego z tyłu a oparciem fotela kierowcy w pozycji nominalnej, która może zwiększyć się do 260 mm przy fotelu kierowcy przesuniętym maksymalnie do przodu.

Tak obszerna kabina auta, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń, spełnia jeden z podstawowych warunków stawianych przez potencjalnych nabywców. Wykorzystując pojazd głównie do przewozu członków rodziny, oczekują oni odpowiednio dużego wnętrza, pozwalającego na swobodny i wygodny transport pięciu osób wraz z bagażem. Zespół pracujący nad modelem 301 przeprowadził wiele rozmów z klientami, z których wynika, że w niektórych krajach nowy Peugeot może być prowadzony przez szofera i w takim przypadku bardzo istotne jest, żeby osoba wieziona mogła na tylnej kanapie swobodnie rozprostować nogi.

We wnętrzu nowego modelu jest również wiele schowków, które ułatwiają codzienną eksploatację. Znajdziemy m.in. pojemne kieszenie w drzwiach, schowek w środkowym podłokietniku, jeśli pojazd został weń wyposażony, lub u postawy konsoli centralnej, gdy nie zainstalowano podłokietnika. Dodatkowo podróżni mają do dyspozycji pojemny schowek w desce rozdzielczej przed przednim fotelem pasażera oraz kolejne schowki, w zależności od rodzaju wybranego zestawu audio.

Rekordowa pojemność bagażnika

Pod względem przestrzeni, bagażnik odpowiada tym samym standardom, co kabina modelu 301, oferując 640 litry pojemności, z czego 35 litrów w schowku pod podłogą (według standardu VDA 210, odpowiednio, 506 dm3 i 20 dm3). Stanowi to rekordowy wynik w tym segmencie. Dodatkowo funkcjonalność bagażnika zwiększa jego regularny, prostokątny kształt.

Oparcia tylnych foteli są dzielone asymetrycznie w stosunku 2/3 i 1/3 (zależnie od wersji), a złożyć je można jednym ruchem ręki. Całkowita pojemność zwiększa się wtedy do 1038 dm3 lub nawet 1352 dm3, jeśli liczyć również przestrzeń ponad linią okien.

Oferując najprzestronniejsze wnętrze w swojej klasie, nowy Peugeot 301 ma istotną przewagę w starciu z rywalami.

Dynamika i wygoda

Peugeot słynie z jakości układów zawieszenia, czego kolejnym potwierdzeniem jest model 301, wyróżniający się znakomitą precyzją i dynamiką prowadzenia.

Układ przedniego zawieszenia to konstrukcja typu pseudo-McPherson, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną. Jest to rozwiązanie znane z najnowszych modeli Peugeot (208, 308, 3008, itd.) i perfekcyjnie dostrojone, dzięki czemu oferuje idealny kompromis między komfortem jazdy a przyczepnością, niezależnie od warunków panujących na drodze. Optymalną konfigurację układu jezdnego udało się wypracować po przejechaniu setek tysięcy kilometrów testowych na kilku kontynentach, dlatego zawieszenie 301 idealnie tłumi wszelkie nierówności, a pojazd oferuje najwyższy komfort jazdy nawet na nawierzchni o kiepskiej jakości. Naturalnie na dobrych drogach dynamika i jakość prowadzenia pozostają na najwyższym poziomie.

Poza świetnie zestrojonym zawieszeniem, pojazd posiada również układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym, który niezależnie od prędkości zapewnia bardzo dobrą charakterystykę i precyzję prowadzenia oraz ułatwia manewrowanie podczas parkowania i jazdy z niską prędkością.

Nowy Peugeot 301 zapewnia precyzyjne i pewne prowadzenie nawet tym nabywcom, którzy na co dzień zmuszeni są do korzystania z dróg gorszej jakości.

Wyrazisty design obliczony na trwałość i jakość użytkowania

Peugeot 301 przystosowano do użytkowania w trudnych warunkach, jakie często panują w krajach o kiepskiej infrastrukturze drogowej lub szczególnie gorącym, zimnym bądź wilgotnym klimacie. Rozmaite zadania transportowe realizowane w ekstremalnych warunkach pozwoliły konstruktorom na stworzenie naprawdę wytrzymałego pojazdu, który w najlepszy możliwy sposób będzie spełniał oczekiwania nabywców.

Układ zawieszenia i felgi wszystkich wersji modelowych przystosowano do pracy w bardzo trudnych warunkach drogowych. Jeśli są one wyjątkowo trudne, model 301 można doposażyć w dolną osłonę silnika.

W drzwiach zastosowano podwójne uszczelki, które mają zapobiegać przedostawaniu się kurzu i wilgoci do wnętrza, a także pozwalają na jego lepsze wyciszenie.

Aby zagwarantować najwyższą wytrzymałość, montaż wielu elementów kabiny i nadwozia został przeprowadzony przy pomocy śrub. Dotyczy to w szczególności deski rozdzielczej, która posiada poprzecznicę z kątownikiem dla zwiększenia sztywności konstrukcji.

Także niektóre podzespoły zostały zmodyfikowane pod kątem pracy w trudniejszych warunkach. Dlatego układ dolotowy silnika wyposażono w jeden z najbardziej efektywnych systemów rozdzielnikowych wody i powietrza oraz poprowadzono od samego przodu nadwozia, aby do kanałów dolotowych trafiało jak najchłodniejsze powietrze. Klakson w modelu 301 to nie konstrukcja trąbkowa, ale membranowa, wykazująca większą odporność na wilgoć i wodę.

Na rynki krajów o wyjątkowo mroźnym klimacie przewidziano takie innowacje, jak na przykład podgrzewane podszybie, które zapobiega przymarzaniu piór wycieraczek oraz bardziej wydajny układ ogrzewania.

Wersja na kraje, w których dominują wysokie temperatury, będzie wyposażona w otwory wentylacyjne (w przednim panelu) o zmienionych gabarytach i położeniu. Takie rozwiązanie zapewni efektywne rozprowadzanie chłodnego powietrza po kabinie.

A zatem każdy element wyposażenia został wnikliwie przemyślany i przestudiowany z myślą o trwałości oraz użytkowaniu w trudnych warunkach klimatycznych.

Mocną stroną pojazdu jest również jego solidny fabryczny montaż, z zachowaniem najwyższych standardów jakości produkcyjnej, sygnowanej przez Grupę PSA Peugeot Citroën, które obowiązują w hiszpańskich zakładach w Vigo, gdzie powstaje nowy Peugeot 301. Dla przykładu warto przypomnieć, że kontrola jakości połączeń i montażu oparta jest na tym samym systemie, co w przypadku modelu 508, a oczekiwany poziom jakości odpowiada standardom montażowym modelu 208. Ponadto, nowy model w fazie produkcyjnej pokonał 4 miliony kilometrów testowych.

Najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa

Model 301 to kompaktowy sedan, wyróżniający się najnowocześniejszymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa.

Zależnie od rynku oraz wybranej opcji silnikowej, nowy Peugeot może posiadać układy stabilizacji toru jazdy (ESP) oraz zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), system wspomagający awaryjne hamowanie, jak również światła awaryjne automatycznie włączające się podczas gwałtownego hamowania.

Jednocześnie model 301 może być wyposażony w cztery poduszki powietrzne (przednie, kurtynowe i boczne przy przednich fotelach) oraz przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami.

Z tyłu nie zapomniano o bezpieczeństwie najmłodszych i, zależnie od wersji, pojazd może posiadać system mocowania fotelików Isofix z dwoma punktami kotwiczenia na każdym ze skrajnych foteli.

301 posiada również efektywny układ hamulcowy z przednimi tarczami wentylowanymi oraz tylną konstrukcją bębnową.

Bogaty wybór nowoczesnych silników

Jednostki napędowe zastosowane pod maską 301 są równie nowoczesne, jak cały samochód. Nowego sedana marki Peugeot napędza najnowsza generacja silników benzynowych i wysokoprężnych, które łączą dobre osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo oraz potrafią spełnić oczekiwania odbiorców na wszystkich rynkach zbytu. Jednostki te dysponują mocą od 72 do 115 KM i współpracują z ręcznymi, zautomatyzowanymi i automatycznymi przekładniami:

1,2 VTi 53 kW (72 KM) z przekładnią manualną lub zautomatyzowaną

  • 1,6 VTi 85 kW (115 KM) z przekładnią manualną  lub automatyczną
  • 1,6 l HDi 68 kW (92 KM) z przekładnią manualną

Nowy trzycylindrowy silnik 1,2 VTi o mocy 72 KM

Peugeot 301 to drugi, po modelu 208, pojazd w ofercie marki wyposażony w nowy trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2 VTi Euro 5, który dzięki zastosowanej technologii zapewnia przyjemność z jazdy i wykazuje niskie zapotrzebowanie na paliwo.

Ograniczenie masy (25 kg mniej niż czterocylindrowa jednostka napędowa o porównywalnych osiągach) oraz tarcia (-30%) stanowiło główne wyzwanie konstrukcyjne podczas prac nad kompaktowym blokiem tej jednostki napędowej. Blok oraz głowicę cylindrów odlano z aluminium, a kolektor wydechowy zintegrowano z konstrukcją głowicy. Wałek równoważący, pompa oleju o zmiennym wydatku, odłączana pompa wodna oraz nowatorska konstrukcja osłon cylindrów – to tylko niektóre nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wyróżniają najnowszą generację trzycylindrowego silnika.

Jednostka ta została przystosowana do współpracy z paliwem różnej jakości. Zastosowano tu nowy układ wydechowy oraz zmienioną konstrukcję tłoka, dzięki czemu może ona pracować na benzynie o liczbie oktanowej RON 87.

Osiągi tej jednostki to moc maksymalna (53 kW/72 KM), maksymalny moment obrotowy (110 Nm przy 3000 obr./min.) i ograniczona do 119 g/km emisja CO2, co oznacza spalanie na poziomie zaledwie 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym.

W 2013 roku w salonach pojawi się odmiana Peugeot 301 z silnikiem 1,2 l VTi, współpracującym z przekładnią zautomatyzowaną.

Silnik benzynowy 1,6 l VTi o mocy 115 KM

Jednostka z lekkim, aluminiowym czterocylindrowym blokiem i 16 zaworami zadebiutowała w modelu 408. Silnik, który wyposażono w krzywkę wlotu z układem bezstopniowych, zmiennych faz rozrządu (VVT), bez pogorszenia osiągów może współpracować z paliwem o liczbie oktanowej RON 87.

Podobnie, jak w przypadku jednostki trzycylindrowej, wiele pracy włożono tu w zmniejszenie tarcia wewnętrznego (udoskonalona technologia formowania w gruncie podczas odlewu skrzyni korbowej, zastosowanie tłoków z mniejszymi pierścieniami itd.). W rezultacie udało się zredukować poziom emisji CO2, do czego przyczyniło się również użycie pompy oleju o zmiennym wydatku.

Silnik generuje maksymalnie 85 kW (115 KM) mocy i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4000 obr./min., spełniając wymogi normy Euro 5. Jednostka dostępna będzie w konfiguracji z przekładnią manualną lub automatyczną.

Silnik wysokoprężny 1,6 l HDi o mocy 92 KM

Ta wysokoprężna jednostka, produkowana w największej liczbie egzemplarzy na świecie wśród silników Diesla, będzie dostępna w modelu 301 w swojej najnowszej odsłonie, spełniającej wymagania normy Euro 5. Na mniej wymagających rynkach ma być oferowana także w wersji spełniającej wymogi Euro 4.

Jednostka, która generuje moc maksymalną o wartości 68 kW (92 KM) oraz 230 Nm maksymalnego momentu dostępnego już od najniższych prędkości obrotowych (1750 obr./min.), emituje zaledwie 108 g CO2 na kilometr, co przekłada się na średnie zużycie paliwa na poziomie 4,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Ten oszczędny i mocny silnik dostępny będzie z pięciostopniową przekładnią manualną.

Idealnie dobrane wyposażenie

Liczne badania i rozmowy z klientami pozwoliły określić najbardziej oczekiwane i pożądane elementy wyposażenia.

Model 301 oferowany będzie z czterema rodzajami układu klimatyzacji. Zależnie od wersji wyposażenia, pojazd ma posiadać klimatyzację manualną lub automatyczną z przewodami wentylacyjnymi poprowadzonymi również do tylnej części kabiny. Z myślą o kierowcach krajów o gorącym klimacie, na konsoli środkowej pojawił się specjalny przycisk AC Max, po naciśnięciu którego klimatyzacja działa ze swoją maksymalną wydajnością. Dla wersji eksploatowanych w chłodnym klimacie również przygotowano specjalne rozwiązania takie, jak na przykład układ ogrzewania o przyspieszonym działaniu, podgrzewane fotele czy podgrzewane podszybie, co zapobiega przymarzaniu piór wycieraczek.

Peugeot 301 został standardowo wyposażony w system zdalnego otwierania klapki wlewu paliwa oraz bagażnika. Odbywa się to za pomocą dwóch dźwigienek umieszczonych w podłodze przy fotelu kierowcy. Ponadto, bagażnik można otwierać przyciskiem na desce rozdzielczej albo na pilocie, jeśli pojazd wyposażono w centralny zamek.

Najnowszy układ elektroniczny zastosowany w modelu 301 (ECO 2010 Full Can) umożliwia również ryglowanie zamków drzwi podczas jazdy.

Na wzór innych nowoczesnych pojazdów, zależnie od wersji wyposażenia, 301 oferuje elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz elektrycznie sterowane szyby boczne.

Pojazd może być wyposażony w system ułatwiający parkowanie z systemem przekazującym kierowcy sygnały dźwiękowe i wizualne, oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości, jeśli wybrano wersję z silnikiem spełniającym wymogi normy Euro 5.

Aby podróżowanie nowym Peugeot 301 było jeszcze przyjemniejsze, firma oferuje dwa zestawy audio, współpracujące z fabrycznie przygotowaną instalacją.

Zestaw RDE zaopatrzony jest w odtwarzacz CD i wejście typu jack w panelu sterowania. Ponadto oferuje funkcję RDS oraz jest kompatybilny z formatem i MP3, a świetną akustykę zapewniają mu dwa szerokopasmowe głośniki na szczycie deski rozdzielczej.

Bardziej zaawansowany technologicznie zestaw audio RD45 wyróżnia się nie tylko obecnością gniazda jack i portu USB, ale również kompatybilnością z iPodem, możliwością podłączenia zestawu głośnomówiącego oraz dwoma dodatkowymi głośnikami w tylnej części kabiny i zdalnym sterowaniem przy kole kierownicy. Informacja o pracy zestawu przekazywana jest z umieszczonego nad nim monochromatycznego wyświetlacza.  RD45 zapewnia wysoką jakość, dzięki systemowi przetwarzania sygnałów akustycznych firmy Arkamis z funkcją strumieniowania dźwięku. Obecność portu USB umożliwia również podłączenie smartfona i korzystanie z jego aplikacji w czasie podróży.

Inteligentna konstrukcja

Model 301 wyróżnia się możliwością idealnego dopasowania do konkretnego rynku zbytu. Ze względu na to, że ma być sprzedawany na kilku kontynentach, przygotowano wiele wersji i modyfikacji dostosowanych do potrzeb i wymagań klientów w poszczególnych regionach.

Bogaty wybór akcesoriów

Aby spełnić oczekiwania szerokiego grona nabywców oraz zagwarantować im przyjemnie użytkowanie pojazdu, marka przygotowała długą listę akcesoriów stanowiących idealne uzupełnienie oferty modelu. Poza elementami wyposażenia dodatkowego, takimi jak m.in. dywaniki kabiny i bagażnika, czy częściowo zintegrowana nawigacja GPS, auto można niemal dowolnie spersonalizować.

Personalizacja

S Line: do modelu 301 dostępna będzie nowa linia akcesoriów, która zadebiutowała w Peugeot 208 i posiada atrakcyjną sportową stylizację. Została ona zaprojektowana przez stylistów marki i charakteryzuje się mocną, wyrazistą czarno-czerwoną kolorystyką.

Składają się na nią następujące akcesoria nadwozia i wnętrza:

  • 16-calowe felgi ze stopu metali lekkich z logo „S line” w centralnej części,
  • czarny przedni spojler z czerwoną obramówką,
  • naklejki na błotnikach: wzór pasów lub szachownicy w kolorze szarym,
  • dedykowane dywaniki: czarne z czerwonym przeszyciem lub w kratę z czerwonym przeszyciem,
  • ochronne nakładki progowe z logo „S line”,
  • nakładki na lusterko wewnętrzne – czarne z czerwoną obramówką lub ze wzorem szachownicy,
  • aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów i aluminiowa dźwignia hamulca ręcznego.

Jednocześnie dla modelu 301 przygotowano ofertę chromowanych dodatków. Obejmuje ona m.in. ramki świateł przeciwmgielnych, nakładki na lusterka zewnętrzne oraz końcówki rury wydechowej. Dzięki zastosowaniu chromu, elementy te pozwalają w jeszcze większym stopniu zindywidualizować i wyróżnić zakupiony egzemplarz modelu 301.

Ochrona i przewożenie bagażu

W bogatej ofercie akcesoriów dodatkowych znajduje się wiele rozwiązań z zakresu ochrony zarówno nadwozia, jak i wnętrza pojazdu. Szczególnie godna uwagi jest dyskretna, przezroczysta nakładka ochronna na próg przedziału bagażowego.

Rozwiązania transportowe – hak holowniczy, bagażnik dachowy, kosz dachowy (nowość), bagażniki do przewozu rowerów i nart oraz boksy dachowe – pozwalają zwiększyć możliwości przewozowe modelu 301.

 Kolorystyka i materiały znamionujące ponadczasową elegancję

Aby podkreślić elegancki charakter modelu 301, przygotowano siedem odcieni lakieru: brązowy Rich Oak, brązowy Nocciola, niebieski Kyanos, szary Shark, szary Aluminium, biały Banquise oraz czarny Onyx. Dla wszystkich metalizowanych i niemetalizowanych lakierów dobrano odpowiednią kolorystykę wnętrza, dzięki czemu wszystko razem tworzy harmonijną stylistycznie całość. Kabinę można zamówić w dwóch odcieniach: jednotonowym Mistral (czerń), bądź jasnym, dwukolorowym Mistral / Lama.

Klasyczny, globalny sedan

1 listopada tego roku Peugeot 301 wejdzie do sprzedaży w Turcji, a następnie na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, Rosji, Ukrainy, Grecji, Afryki Północno-Zachodniej (Maghreb), Środkowego Wschodu, Zatoki Perskiej i krajów afrykańskich. Ponadto, dostępny będzie na niektórych rynkach Ameryki Łacińskiej, a w drugiej fazie ekspansji trafi również do Chin.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *