Peugeot & Citroen Experience Day Spała 2012

 

Na zaproszenie Peugeot Polska uczestniczyłem w bardzo ciekawym evencie, „Peugeot & Citroen Experience Day Spała 2012” na terenie Hotelu „Prezydent”. Było to dla mnie jako miłośnika marki Peugeot spore doświadczenie ponieważ, po raz pierwszy mogłem spotkać się z najnowszą myślą techniczną spod znaku koncerny PSA, ale również od strony samochodów z „choinką”. Oczywiście jak większość moich kolegów z Peugeot klub Polska skierowaliśmy do najnowszych modeli DS Citroena. Smaczek całej imprezie dodawał fakt, iz każdy samochód oprócz tego, że mozna było „pomacać”, pooywierać itd, można było bez problemu ( i prawie bez ograniczeń) sprawdzić na żywo w trakcie jazd testowych. Tak więc jak pisałem nie rzucilismy się na 508 RHC, 508GT, RCZ, 4007, tylko pobiegliśmy w stronę DS5 i DS5 Hybrydę. Citroen był reprezentowany przez  :

 

  1. Citroen DS5
  2. Citroen DS5 Hybryde
  3. Citroen DS4 Hybryde
  4. Citroen DS3 Hybryde
  5. Citroen C4 Picasso
  6. Citroen C3 Picasso
  7. Citroen C4
  8. Citroen C5
  9. Citroen C1 ( Nie jeździłem )

Po tej dawce Citroenenów kolej przyszła na Peugeoty:

  1. 508 Gt
  2. 508 RHX ( Nie jeździłem )
  3. 4007
  4. 208
  5. 308
  6. 3008
  7. 5008
  8. Rower marki Peugeot ze wspomaganiem …

Tak się zastawaiłem po tych jazdach … przewidziana pętla trasy miała ponad 20 km … czyli po testach około 15 samochodów ( o rowerze nie wspomnę) w ciągu krótkiego czasu zrobiłem ponad 300 km .. no ładnie. To wiele tłumaczy, zwłaszcza zmęczenie.

Niestety nie opiszę tu szczegółowo modeli kótrymi jeżdziłem, ale już wiem na jazdy testowe kótrymi samochodami chciałbym się zapisać.

Modele DS, faktycznie robią kosmiczne wrażenie, połapać się w ich kokpicie to jest wyzwanie ! Prawdą jest to co mówią, że w ich wnętrzu jest jak w samolocie 🙂

 

Modele Picasso ( tzw. VISIOVAN) faktycznie to samochody typowo rodzinno-turystyczne. Szczególne uznanie zasługuje C4 Picasso … takiego zawieszenia jeszcze nie widziałem a raczej nie czułem. Po prostu jeżdziło się jak po wodzie … wszystkie dziury i nierówności pokonywane było płynnie … Tego nie doświadczyłem jeszcze nigdy … penie miłośnicy Citroenów powiedzą, że nie jeździłem XM czy innymi modelami z hydro-pnematycznym zawieszeniem fakt ! Ale C4 Picasso który był udostępniony do testów też nie był w nie wyposażony ( nie byłą to wersja exclusive) . In minus zaskoczył mnie C3 Picasso …

Napęd hybrydowy robi wrażenie technologii kosmicznej i oszczędnej. Aczkolwiek moc nie powala. Powiem więcej, normalny C5 był dla mnie silniejszy i zaskoczył mnie swoją wielkością oraz dynamiką ( na plus).

 

Czas na Peugeoty.

Peugeot 508 GT (gwiazda) w każdej z odmian był super … tym razem nie udało mi się pojeżdzić RHX ( ale myślę, że jeszcze to doświadczenie przede mną ) ale do moich wcześniejszych doświadczeń z 508 z silnikiem 1,6 THP, 1,6 Hdi oraz 2,0 Hdi dołaczył 2,2 Hdi Gt. Faktycznie to juz jest bajka … powoli zaczyna to być samochód wręcz wyścigowy. W tej chwili nie będę rozpisywał się o zaletach ( prawie same ) i wadach ( też znalazłem ) ponieważ o 508 zamieszczę osobny artykuł. Powiem tylko ,że jazda tym samochodem to frajda a wyposażenie … w sumie juz nie ma się do czego przyczepić … czyżby samochód idealny ??

Peugeot 508 RHX (mega gwiazda) Niestety nie udało mi się zasiąść za kierownica tego auta, bo miał duże wzięcie u innych uczestników imprezy, ale mam nadzieje to w niedługim czasie nadrobić.

Peugeot 4007 samochód bliźniaczy z samochodami Citroen C-Cross oraz Mitsubishi Outlander zaskoczył mnie swoją terenowością. Doskonale radził sobie na drodze ale i dukty i nierówności leśne nie były mu strasze i efekt pracy zawieszenia był taki, że czuliśmy się jakbyśmy jechali po normalnym asfalcie. Zatrzymała nas dopiero rzeka … przez którą też chcieliśmy przejechać ale na szczęście przy brodzie były wbite paliki co skutecznie nam odebrała apetyt na brodzenie w wodzie …

Peugeot 5008 Duży rodzinny samochód wyposażony w silnik 2.0 Hdi BVA6 o mocy 163 KM zaskakiwał swoją zrywnością mimo silnika diesla oraz automatycznej skrzyni biegów.  Mam nadzieję również poświęcić dłuższe opracowanie temu modelowi , bo warto. W sumie należy zaznaczyć, to dopełnienie oferty Peugeota o VAN , bo 807 już chyba nie jest produkowany.

Peugeot 3008 Kolejne dopełnienie oferty Peigeota – SUV, samochód który łączy elementy VAN-a, SUV-a oraz samochodu codziennego, posiada wiele różnych udogodnień dla podróżujących po drogach, ale nie straszne będę mu również polskie „boczne drogi.

Peugeot 208 przejechałem się nim tylko po to aby utwierdzić się jak dobry jest to samochód i czy usunięto już usterki (bo był to samochód z mojej testowej jazdy – faktycznie wszystko działało ) – opis usterek będzie w artykule o 208.

Rower – a tu niespodzianka, niestety nie udało mi się zanotować modelu tego roweru ale wrażenia z jazdy … bezcenne … Rower ten, jak dla mnie to taka mini hybryda … najpierw jedziesz , ładujesz akumulatory a potem akumulatory poprzez silnik elektryczny wspomagają Twoją jazdę. Wrażenie ze wspomaganiem, było takie jakbym jechał na najniższej przezutce ( tej gdzie jedzie się najszybciej a pedałuje najciężej) , w wysiłek wkładany był jak na najwyższej ( mała prędkość, mały wysiłek) nawet udało mi się początkowo przegonić 508 🙂

 

Po jazdach o pozywnym obiedzie mogliśmy zapoznać się z historią obu marek oraz szeroką gamą produkowanych samochódów. Wiele wiadomości przekazano nam równiez o planach produkcyjnych całego koncernu PSA.

Mam nadzieję iz otrzymam prezentację tego wystapienia to będę się mógł nią podzielić.

Nietety wszystko się kończy i nasze spotkanie z samochodami koncernu PSA też dobiegło końca …

Musieliśmy się pożegnać z gościnna Spałą oraz pięknymi samochodami …

Do zobaczenia za rok !!!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.