TEST : Peugeot 508 1,6 THP Allure

Dzięki uprzejmości

 

Co miesięczny  zlot Klubu Peugeota uświetnił samochód Peugeot 508 SW 1,6 Allure, śnieżnobiały … po prostu piękne auto ( w szarzyźnie życia i w mrokach grudnia jawił się nieziemsko …)

Z samochodem wiąże się parę, śmiesznych sytuacji … gdy go odbierałem zapytałem z jakim silnikiem otrzymuję samochód – pan spojrzał na zegary i pewnym głosem stwierdził DIESEL … później jeszcze tylko sprawdziłem w dowodzie rejestracyjnym że auto jest pojemności 1600 … i git. Zresztą tak jest opisane w filmie … powiem tak znając silnik 1600 HDi, spodziewałem się po nim sporo ale ten egzemplarz normalnie powalał. Wszyscy którzy nim jeździli byli pod wrażeniem !!! Jak widać na zdjęciach, jak na specjalistów przystało, otworzono maseczkę, każdy zajrzał, po-mądrzył się …  Przed oddaniem do firmy, podjechałem na BP aby zatankować, no i nijak nie udało mi się wetknąć rury pompy diesla … ale benzynowa 98 pasowała … właśnie okazało się, że to był 1600 ale THP … drobna różnica 115 KM kontra 156 KM … well … a mówili nie wierzyć, samemu sprawdzać.

O samochodzie cóż tu pisać … super auto aczkolwiek znalazłem wadę … pasy 🙂

W związku z porą roku u wysokim kanałem na którym jest dźwignia biegów ciężko zapiąć się w pasy, a nie zapiąć się nie da bo auto cały czas krzyczy na kierowcę ( swoją drogą ciekawe jak długo – trzeba sprawdzić ! ).

Jak zabierałem samochód był spory mróz i auto mi zamarzło … i normalnie mnie zaatakowało dźwiękiem  Po prostu zamarzły mu również głośniki 🙂 … ale naprawiłem – dałem więcej ogrzewania i głośniej radio 🙂 …

Z 508 jeździłem już samochodami z silnikiem 1600 THP, 1600 e-HDi, 2000 HDi,  2000 HDi Hybrydą ( opis wkrótce) … czekam jeszcze na GT – tam jest silnik 2,2 HDi 200 KM … i będzie wszystko … a jednak nie jest jeszcze 2,0 HDi 140 KM

 Film z testów :

Zdjęcia auta :

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *