Peugeot 208 GTi: odrodzenie legendy i to jakiej !!!




208GTiKompaktowy, oszczędny, bogato wyposażony i atrakcyjny stylistycznie Peugeot 208 to prawdziwa rewolucja w segmencie miejskich samochodów, zapewniająca wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Teraz model ten podbija również sportowy sektor segmentu B… Peugeot 208 GTi wyróżnia się dynamiką, wysokim poziomem komfortu, funkcjonalnością i przestronnym wnętrzem, a także wyrazistą i kuszącą sportową stylistyką.

Peugeot zapisał się w historii sportów motorowych dzięki spektakularnym sukcesom swoich modeli w rajdach i wyścigach oraz dzięki towarzyszącym temu programom reklamowym i promocyjnym. Marka może zatem poszczycić się najlepszym „kodem genetycznym” do stworzenia nowoczesnego GTi o doskonałych osiągach. Założenie było proste: zbudować zwinny i stylowy samochód sportowy, nowoczesną interpretację legendarnego GTi.

„Model 208 jest doskonałą bazą do opracowania sportowego hatchbacka. Podczas prac konstruktorskich szczególną uwagę skupiliśmy na precyzji układu kierowniczego, dynamice podwozia oraz sztywności zawieszenia. Peugeot 208 GTi łączy w sobie osiągi, bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy.”

Marie Beaumont, Manager ds. Dynamiki modelu 208 GTi

Peugeot 208 GTi daje kierowcy ogromną przyjemność z jazdy za sprawą dynamicznie zestrojonego zawieszenia. Sprężyny, specjalnie skalibrowane amortyzatory, drążek stabilizatora, wzmocniona przednia i tylna belka oraz specjalnie dobrane koła – wszystkie te elementy zostały stworzone z myślą wyłącznie o tym modelu.

Dzięki dużej zwrotności i zwinności 208 GTi pozwala na bardzo precyzyjne pokonywanie zakrętów. Przednie zawieszenie sterowane przez układ kierowniczy, którego ustawienia zostały dobrane tak, aby zwiększyć sztywność pracy, przekazuje kierowcy szczegółowe informacje dotyczące pracy kół. Tylne zawieszenie również sprzyja dynamicznej jeździe.

17-calowe obręcze aluminiowe Carbon skrywają 302-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i 249-milimetrowe tarcze z tyłu. Tarcze chłodzone poprzez wloty powietrza generują w pełni kontrolowaną, dużą siłę hamowania.

208GTi

Silnik benzynowy 1,6 THP o mocy 200 KM daje o sobie znać za sprawą przeprojektowanego układu wydechowego. Zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce jednostka napędowa generuje charakterystyczny dźwięk, który zachwyca kierowcę w całym zakresie prędkości obrotowych. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach, silnik umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału podwozia. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 275 Nm oraz mocy 147 kW (200 KM), 208 GTi odznacza się znakomitymi osiągami. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu mniej niż 7 sekund, natomiast na pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego potrzebuje 27 sekund. Imponująca jest również elastyczność jednostki napędowej – na piątym biegu auto przyspiesza od 80 do 120 km/h w czasie poniżej 7 sekund.

Doskonałe osiągi Peugeot 208 GTi to również zasługa niższej masy własnej pojazdu. Samochód waży 1 160 kilogramów, dzięki czemu emituje zaledwie 139 gramów CO2 na kilometr.

Samochód sportowy dający dużą radość z jazdy, dynamiczny i bezpieczny, generujący wspaniały dźwięk, ale również spełniający rolę praktycznego hatchbacka… Peugeot 208 GTi zachwyca kierowcę każdego dnia, natomiast układ ESP (z możliwością pełnej dezaktywacji) czuwa nad bezpieczeństwem podczas jazdy.

„Naszym celem było zbudowanie sportowego samochodu o doskonałych osiągach, dającego dużą przyjemność z jazdy. 208 GTi zyskuje sympatię entuzjastów sportów motorowych dzięki dużej mocy oraz doskonałym właściwościom jezdnym. Naszą inspiracją był oczywiście Peugeot 205 GTi, a 208 GTi jest jego nowoczesną interpretacją.”

Gaëtan Demoulin, Manager ds. Syntezy Klientów Marki Peugeot

208GTi

Skierowany do wymagających klientów, którzy prowadzą aktywny tryb życia, Peugeot 208 GTi wyróżnia się wyszukaną stylizacją, najwyższą jakością materiałów i nietuzinkową kolorystyką. Dynamiczna natura modelu znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w jego oryginalnym nadwoziu oraz charakterystycznej sylwetce. Już na pierwszy rzut oka widać wyraźnie, że mamy do czynienia z niezwykle dynamicznym i dopracowanym sportowym autem. Całą karoserię wraz z charakterystycznym dla tego modelu spojlerem pokryto lakierem Satin Pearlescent White[1], który idealnie podkreśla sylwetkę pojazdu.

 

„Z 208 GTi Peugeot wskrzesza i na nowo interpretuje legendę.”

Lauren Blanchet, Dyrektor ds. Gamy Produktów Peugeot

Dzięki szerszemu rozstawowi kół (przód: +10 mm, tył: +20 mm) trzydrzwiowa sylwetka 208 GTi zdaje się być przyklejona do drogi. Wrażenie to potęgują dodatkowo poszerzone nadkola, zaś wydatne progi zdradzają sportowy potencjał samochodu.

Wyjątkowe wrażenie, zarówno w dzień jak i w nocy, robi przednie oświetlenie z nowymi reflektorami halogenowymi. W ich obudowach ukryto kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, które skupione wokół świateł drogowych swym wyglądem przypominają tęczówki kocich oczu.

Klosze przednich świateł wyznaczają górny kontur charakterystycznej konstrukcji przedniego grilla. Szeroka chromowana listwa zdobi obrzeża atrapy, a wypełnienie jej dolnej części charakterystyczną siatką podkreśla dynamiczny charakter samochodu. Górna część wlotu powietrza dzięki jasnym chromowanym wstawkom przywodzi na myśl sportową flagę z szachownicą.

„Szeroko uśmiechnięta”, harmonijnie skomponowana przednia część nadwozia tchnie nowoczesnością i finezją.

Każdy element nadwozia zdradza sportowy temperament auta. Podwójne, trapezoidalne końcówki wydechu wykończono chromem, podobnie jak listwę ozdobną dolnych krawędzi bocznych okien. Detale te podkreślają unikalny charakter nowego modelu oraz stanowią nawiązanie do tradycji, jaką reprezentuje legendarny Peugeot 205 GTi. Uwagę zwraca również chromowane logo GTi z czerwonymi wstawkami, które umieszczono na słupku za tylną, boczną szybą. Niezależnie od wybranej wersji kolorystycznej nadwozia, czerwone akcenty pojawiają się również na zaciskach hamulcowych, pokrywie bagażnika oraz przednim grillu, gdzie odnajdziemy także wspomniany już trójwymiarowy motyw szachownicy.

Stylistykę przedniej części nadwozia uzupełniają chromowane detale takie jak ramki lamp przeciwmgłowych, górna listwa atrapy chłodnicy oraz wstawki w obudowach lusterek zewnętrznych.

208GTi

Po otwarciu drzwi oczom ukazuje się kabina, która stylistycznie nawiązuje do kolorystyki nadwozia. Począwszy od listew progowych z wytłoczonym logo Peugeot, każdy element wnętrza przypomina o sportowym charakterze modelu 208 GTi. Żywą kompozycję kolorystyczną zbudowano tu na połączeniu czerwieni, czerni oraz matowego chromu. Wszelkie obszycia wykonano w stylu GTi, czyli w wyrazistym czerwonym kolorze, dzięki czemu nawet najdrobniejsze detale prezentują się wyjątkowo atrakcyjnie.

Wygodne fotele obszyto skórą Nappa oraz tkaniną Caro, a ich sportowy charakter podkreślają wstawki z czerwonego materiału. Deskę rozdzielczą, którą częściowo wykonano z czarnego tworzywa, wzbogacono o czerwone przeszycia. Uwagę zwraca dwukolorowy element (łagodne przejście z czerwieni w czerń) na szczycie konsoli środkowej, który znajduje swoje odzwierciedlenie w uchwytach drzwi.

Pośrodku zespołu zegarów znajdziemy kolorową matrycę, po której bokach umieszczono tunelowe zegary z czerwonym podświetleniem konturów oraz jasnym, diodowym podświetleniem cyferblatów. Ciemne, siatkowe tło cyferblatów wykonano ze szczotkowanego aluminium, dzięki czemu podświetlana wskazówka mknąc w stronę czerwonego pola cały czas pozostaje bardzo dobrze widoczna.

Wygodny, mocno wyprofilowany fotel dobrze trzyma ciało kierowcy, którego stopy spoczywają na sportowych, aluminiowych pedałach. Małe koło kierownicy obite skórą z czerwonymi przeszyciami idealnie leży w dłoniach. Lewarek skrzyni biegów z bocznymi wstawkami w kolorze czerwonym i takim samym przeszyciem umieszczono tuż pod ręką, więc nawet w czasie dynamicznej jazdy nie trzeba szukać dźwigni zmiany biegów. Pokrytą skórą dźwignię hamulca postojowego również udekorowano czerwonym przeszyciem, tak jak dywaniki i pasy bezpieczeństwa. Czerwony pasek na szczycie wieńca kierownicy, wygodne podparcia dla kciuków, chromowane logo GTi… Wszystko aż się prosi, żeby wreszcie uruchomić silnik!

Wnętrze 208 GTi jest nie tylko sportowe, ale i bardzo ergonomiczne, a przez to przyjazne kierowcy. Jego ręce spoczywają na kierownicy w wygodnej pozycji, dzięki czemu bez trudu może sterować funkcjami 7-calowego ekranu dotykowego, który umożliwia łatwe połączenie z urządzeniami zewnętrznymi (gniazdo jack, port USB, Bluetooth).

Pojazd wyposażono w zestaw sześciu głośników. Podczas podróży kierowca może słuchać swojej ulubionej muzyki z przenośnego odtwarzacza, dzięki funkcji strumieniowania dźwięku w wysokiej jakości.

Peugeot 208 GTi posiada również nowoczesne rozwiązania technologiczne wspomagające kierowcę, jak na przykład system Park Assist. Rzadko spotykane w tym segmencie rozwiązanie sprawia, że parkowanie kompaktowego Peugeot 208 GTi staje się jeszcze prostsze. Manewry są wykonywane automatycznie i całkowicie bezstresowo. Po włączeniu systemu Park Assist na ekranie dotykowym kierowca ma do wyboru wjazd na miejsce parkingowe po lewej lub prawej stronie drogi.

Przy pomocy czujników ultradźwiękowych (po dwa czujniki przednie i tylne oraz dwa dodatkowe czujniki boczne umieszczone w przedniej części pojazdu) system Park Assist mierzy i wybiera odpowiednie miejsce parkingowe. Następnie pojazd parkuje automatycznie, samodzielnie sterując pracą układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym. W tym czasie kierowca ma operować pedałami i podziwiać okolicę … Czary!

Wyjazd z miejsca parkingowego jest równie prosty. Wystarczy ponownie włączyć system Park Assist.


[1] Kolor limitowanej wersji, w gamie oferowanych jest w sumie 6 kolorów nadwozia

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.