Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) rozpoczyna budowę czwartego zakładu produkcyjnego w Chinach

Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) rozpoczyna budowę czwartego zakładu produkcyjnego w Chinach

Aby sprostać potrzebom wynikającym ze wzrostu sprzedaży, DPCA położyła dziś kamień węgielny pod czwarty zakład produkcyjny w Chengdu w Chinach.
W uroczystości wzięli udział Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares, Prezes Grupy Dongfeng Motors Xu Ping oraz przedstawiciele prowincji Syczuan oraz władz miasta Chengdu.

Czwarta fabryka DPCA o docelowej zdolności produkcyjnej wynoszącej 360 000 samochodów rocznie będzie wytwarzać samochody marek Dongfeng Citroën, Dongfeng Peugeot i Dongfeng Fengshen, głównie w klasie SUV i minivanów (MPV). Pierwszy pojazd opuści linie produkcyjne pod koniec 2016 roku.

Na obecny potencjał produkcyjny DPCA składają się trzy zakłady zlokalizowane w Wuhan, które pracują na dwie zmiany i posiadają łączną zdolność produkcyjną na poziomie 750 000 jednostek rocznie. Dzięki czwartej fabryce zdolności produkcyjne DPCA zwiększą się do ponad jednego miliona pojazdów w 2016 roku. Jest to zasadniczy etap na drodze do osiągnięcia celu określonego w planie Back in the Race, zakładającego sprzedaż 1 miliona samochodów Peugeot i Citroën w Chinach w 2017 roku.

28 marca br. grupy Dongfeng i PSA Peugeot Citroën podpisały ramowe porozumienie o strategicznej współpracy partnerskiej zakładające osiągnięcie sprzedaży na poziomie 1,5 mln samochodów do 2020 roku.

Na przestrzeni 9 pierwszych miesięcy 2014 roku DPCA sprzedała 518 000 samochodów w Chinach, osiągając wzrost o 30% na rynku, którego tendencja wzrostowa jest szacowana na 11%. Zgodnie z prognozami na 2014 rok DPCA sprzeda ponad 700.000 pojazdów w Chinach.
Z okazji tej uroczystości Carlos Tavares oświadczył : „Budowa zakładu produkcyjnego w Chengdu stanowi kluczowy etap rozwoju PSA w Chinach, które stanowią największy rynek Grupy. Fabryka pozwoli stawić czoła spektakularnemu wzrostowi sprzedaży. W 2014 roku nasza spółka joint venture powinna przekroczyć próg sprzedaży wynoszący 700 000 pojazdów”.

PSA Peugeot Citroën
Grupa mogąca się poszczycić trzema markami o światowej renomie Peugeot, Citroën i DS, sprzedała 2,8 mln samochodów w skali światowej w 2013 roku, w tym 42% poza Europą. Grupa zajmuje pozycję drugiego co do wielkości europejskiego producenta samochodowego, osiągając w 2013 roku przychody na poziomie 54 mld euro. PSA jest liderem pod względem ograniczenia emisji CO2, której średni poziom w 2013 roku wyniósł 115,9 gramów CO2/km. Grupa PSA Peugeot Citroën jest obecna w 160 krajach. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Bank PSA Finance) i wyposażenie samochodowe (Faurecia).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.