PEUGEOT w krótkim czasie znacząco obniżył emisję we wszystkich modelach swoich samochodów. Dzięki wprowadzeniu 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech oraz silników wysokoprężnych BlueHDI, jak również dzięki nowym silnikom benzynowym 1.6 THP oraz nowym skrzyniom biegów EAT6, aż 20 modeli PEUGEOT znalazło się w ścisłej czołówce w swoich kategoriach mocy pod względem emisji CO2 (5 z silnikami PureTech, 3 z 1.6 THP i 12 z BlueHDi). Wersja 1.6 BlueHDi 100 KM PEUGEOT 208 o bardzo niskim zużyciu paliwa, emitująca zaledwie 79 g CO2 / km, jest obecnie najoszczędniejszym samochodem spalinowym na świecie, a PEUGEOT 308, emitujący 82 g CO2 / km, jest rekordzistą segmentu C.
Wyniki PEUGEOT w zakresie działań proekologicznych pozwoliły Grupie PSA PEUGEOT CITROËN odzyskać w 2014 roku pozycję lidera w Europie w zakresie redukcji emisji CO2 dzięki średniej wynoszącej 110,3 g/km. Średnia dla rynku europejskiego wynosi 123,7 g/km. Wynik ten został osiągnięty bez zmiany miksu segmentów sprzedawanych samochodów.
Te nowoczesne, łączące w sobie efektywność energetyczną z dużą przyjemnością prowadzenia silniki i automatyczne skrzynie biegów EAT6 najnowszej generacji są również w pełni zgodne z obietnicą marki PEUGEOT zapewnienia kierowcom nowych, stymulujących doświadczeń z jazdy, dających poczucie satysfakcji.
PureTech: gama efektywnych energetycznie silników benzynowych Euro 6
Wprowadzona po raz pierwszy w 2012 r. w modelu PEUGEOT 208 w wersjach wolnossących 1.0 68 KM i 1.2 82 KM gama 3-cylindrowych silników PureTech została w 2014 roku powiększona o wersje turbodoładowane 1.2 110 KM i 130 KM z systemem Stop & Start, montowane początkowo w modelu PEUGEOT 308.
Nowe silniki spełniają z wyprzedzeniem wymagania normy Euro 6.1, która zacznie obowiązywać w Europie od września 2015 r. Będą one wprowadzane w kolejnych samochodach PEUGEOT: w pierwszej połowie 2015 roku trafią pod maskę 6 kolejnych modeli :
- Nowego PEUGEOT 208 1.2 PureTech 110 S&S;
- Nowego PEUGEOT 208 1.2 PureTech 110 S&S EAT6;
- PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 110 S&S;
- PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 130 S&S;
- PEUGEOT 3008 1.2 PureTech 130 S&S;
- PEUGEOT 5008 1.2 PureTech 130 S&S.
PEUGEOT wprowadza w ten sposób do swojej oferty 5 samochodów „best in class” w kategorii silników benzynowych, cechujących się jednym z najniższych poziomów emisji CO2 wśród aut dostępnych na rynku. Co najmniej jedna wersja PureTech dostępna w modelach PEUGEOT 208, 2008, 308 i 3008 jest liderem w swoim przedziale mocy pod względem emisji CO2.
Silniki PureTech są oferowane z manualną skrzynią biegów z 5 lub 6 przełożeniami (ta druga montowana z najmocniejszą wersją) lub z nową, 6-stopniową, automatyczną skrzynią EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed), wyznaczającą nowy standard pod względem przyjemności jazdy.
Nowe, turbodoładowane silniki PureTech stanowią prawdziwy przełom pod względem spalania w porównaniu do jednostek poprzedniej generacji, a ich homologowane zużycie paliwa jest o 21% niższe od poprzedników. Wyniki te zostały uzyskane przy zapewnieniu przyjemności prowadzenia, dzięki znacznej mocy dostępnej w pełnym zakresie pracy silnika i maksymalnemu momentowi obrotowemu 230 Nm, dostępnemu już od najniższych obrotów.
Silniki PureTech wyróżniają się wyjątkową żywiołowością i stałą mocą aż do 6500 obr/min, oferując przy tym wysoki poziom komfortu akustycznego.
BlueHDi: best in class w zakresie oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych
Od końca 2013 roku PEUGEOT wprowadza systematycznie do swoich modeli z silnikami wysokoprężnymi 1.6 i 2.0 technologię BlueHDI, będącą najskuteczniejszą dostępną na rynku technologią oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych, po raz kolejny wyprzedzając obowiązujące w tym zakresie normy. Gama silników 1.6 BlueHDi 100 KM i 120 KM została poszerzona o wersję 75-konną, charakteryzującą się wysokim poziomem przyjemności prowadzenia i rekordowo niskim zużyciem paliwa. Natomiast silniki 2.0 BlueHDi 150 KM i 180 KM charakteryzują się wysokimi osiągami i umiarkowanym zużyciem paliwa.
Gama BlueHDi jest wprowadzana w kolejnych modelach PEUGEOT; w pierwszej połowie 2015 roku silniki te trafią pod maskę ponad dziesięciu kolejnych modeli:
- Nowego PEUGEOT 208 1.6 BlueHDi 75, 1.6 BlueHDi 100 i 1.6 BlueHDi 120 S&S;
- PEUGEOT 2008 1.6 BlueHDi 75, 1.6 BlueHDi 100 i 1.6 BlueHDi 120 S&S;
- PEUGEOT 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S, 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 i 2.0 BlueHDi 150 S&S;
- PEUGEOT 5008 1.6 BlueHDi 120 S&S, 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 i 2.0 BlueHDi 150 S&S;
- PEUGEOT 508 1.6 BlueHDi 120 S&S;
- Nowe modele PEUGEOT Partner i Partner Tepee będą oferowane z pełną gamą silników 1.6 BlueHDi.
12 modeli z gamy PEUGEOT wyposażonych w silniki BlueHDi zajęło pierwsze miejsca w swoich segmentach w rankingu „best in class”, z uwzględnieniem porównywalnej pojemności skokowej i mocy, dzięki poziomowi emisji CO2 w granicach od 79 do 112 g / km.
Silniki BlueHDi są oferowane z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach w przypadku wersji o mocy 75 i 100 KM, bądź też z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i/lub z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed) w przypadku wersji o mocy 120, 150 i 180 KM.
Technologia SCR (Selective Catalytic Reduction) jest obecnie najskuteczniejszą dostępną na rynku technologią obniżania emisji NOx. Ponadto unikalne umiejscowienie SCR w silnikach PEUGEOT przed filtrem FAP aktywowanym specjalnym dodatkiem AdBluejest jedynym rozwiązaniem, które dzięki wcześniejszemu inicjowaniu działania SCR umożliwia równoczesną redukcję NOx (tlenków azotu) nawet o 90 % oraz wychwycenie 99,9% liczby cząstek stałych.
Duża skuteczność eliminowania NOx pozwala równocześnie zoptymalizować emisję CO2 i zużycie paliwa, nawet o 4% w porównaniu do silników EURO 5, dzięki kształtowi komory spalania i odpowiednim nastawom, dobranym pod kątem obniżania emisji CO2.
Umieszczenie SCR przed aktywowanym filtrem FAP było możliwe ze względu na zdolność tego rodzaju filtra do regeneracji w niższych temperaturach niż w przypadku innych technologii FAP stosowanych przez konkurencję.
1.6 THP: nowa, bardziej wydajna i oszczędna generacja silników benzynowych Euro 6
Nowa generacja silników 1.6 THP spełniających normę Euro 6, która zadebiutowała na początku 2014 roku w 270-konnej wersji PEUGEOT RCZ R, obejmuje również następujące wersje:
- 1.6 THP 165 S&S i 1.6 THP 165 S&S EAT6, zastosowane po raz pierwszy w nowym PEUGEOT 508 we wrześniu 2014 r.;
- 1.6 THP 208 S&S, zastosowaną po raz pierwszy w PEUGEOT 208 GTi 30th w listopadzie 2014 r.;
- 1.6 THP 205 S&S, montowaną w PEUGEOT 308 GT.
Gama 1.6 THP Euro 6 jest wprowadzana w kolejnych modelach PEUGEOT; w pierwszej połowie 2015 roku silniki te trafią pod maskę następujących modeli:
- PEUGEOT 3008 1.6 THP 165 S&S EAT6;
- PEUGEOT 5008 1.6 THP 165 S&S EAT6;
- Nowego PEUGEOT 208 1.6 THP 165 S&S;
- Nowego PEUGEOT 208 GTi 1.6 THP 208 S&S;
- Nowego PEUGEOT 208 GTi by PEUGEOT Sport 1.6 THP 208 S&S.
Silniki 1.6 THP 165 S&S są oferowane z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i/lub z nową, 6-stopniową, automatyczną skrzynią EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6-speed). Wersje 1.6 THP 205, 208 i 270 KM są dostępne z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Trzy najbardziej sportowe modele z gamy PEUGEOT napędzane silnikiem 1.6 THP zajęły pierwsze miejsca w rankingu „best in class” w swoich segmentach pod względem emisji CO2. Emitują one od 125 do 145 g CO2/km przy mocy od 205 do 270 KM, co świadczy o tym, że PEUGEOT chce i umie konstruować samochody łączące w sobie sportowe zacięcie z oszczędnością użytkowania.
Silnik 1.6 THP 200 KM już po raz ósmy z rzędu otrzymał główną nagrodę w konkursie na najlepszy silnik roku (International Engine of the Year). W roku 2014 podzielił się tym tytułem z wersją 270-konną, mającą na swym koncie nadal aktualny rekord mocy jednostkowej wśród silników 1.6 l, wynoszącej 125 kW/l.