PSA Peugeot Citroën uruchamia linię produkcyjną nowego silnika turbo EB

PSA Peugeot Citroën uruchamia linię produkcyjną nowego silnika turbo EB

Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, oraz Denis Robin, Prefekt Regionu Pas-de-Calais, dokonali w dniu 29 października otwarcia linii produkcyjnej nowego silnika EB Turbo PureTech na terenie zakładu Française de Mécanique w Douvrin (Pas-de-Calais).

 Grupa PSA Peugeot-Citroën zainwestowała w uruchomienie produkcji gamy silników EB PureTech łącznie 893 miliony euro, w tym:

  • 455 milionów euro zostało przeznaczonych na prace badawczo-rozwojowe,
  • 438 milionów euro przeznaczono na budowę linii produkcyjnej we Francji.

Produkcja seryjna rozpocznie się z początkiem marca 2014 roku, a roczna zdolność produkcyjna linii wynosić będzie 320 000 jednostek.

Nowy, 3-cylindrowy, silnik benzynowy cechuje się wysoką wydajnością, kompaktowymi wymiarami i modułową budową  i jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska:

  • Moc od 110 do 130 KM.
  • Zużycie paliwa i emisja CO2 obniżone o 18% i wynoszące od 102 do 110 g CO2/km) w porównaniu do już i tak niskoemisyjnych, wolnossących silników wchodzących w skład gamy jednostek oferowanej przez Grupę.
  • Znacznie obniżona masa i mniejsze wymiary przyczyniające się do zapewnienia osiągów i przyjemności prowadzenia na najwyższym oferowanym na rynku poziomie.
  • Modułowa budowa: 40% elementów silnika pochodzi z wersji wolnossącej.
  • Już obecnie silnik spełnia wymagania normy Euro 6.1, która będzie obowiązywała od września 2014 r.
  • Innowacje technologiczne: 121 patentów zgłoszonych przez Grupę.

Już od marca 2014 r., silnik ten będzie montowany w modelach Citroën C4 (110 g CO2/km) i Peugeot 308 (107 g CO2/km), następnie w Peugeot 208 (105 g CO2/km) i w końcu, od lipca 2014 r. w Citroënach C3 i DS3 (105 g CO2/km).

Silnik ten będzie produkowany we Francji i montowany w modelach aut produkowanych w zakładach Grupy PSA Peugeot Citroën w Europie. Od 2015 roku będzie również wytwarzany w Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach z przeznaczeniem na lokalne rynki. Jednostka będzie stanowiła kluczowy atut w ekspansji Grupy na arenie światowej.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, przyjaznych dla środowiska technologii, silnik EB Turbo PureTech pozwoli Grupie PSA Peugeot Citroën umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie produkcji samochodów o niskiej emisji CO2.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.