PSA Peugeot Citroën i GM informują o planach rozwoju nowych produktów w ramach strategicznego sojuszu obu firm

PSA Peugeot Citroën i GM informują o planach rozwoju nowych produktów w ramach strategicznego sojuszu obu firm

GM-PSA

Potwierdzenie wspólnego rozwoju dwóch modeli w oparciu o platformy Koncernu PSA: z segmentu B-MPV oraz z segmentu C-CUV

  • Nowy program dotyczący nowej generacji lekkich samochodów dostawczych z segmentu B
  • Równomierne rozłożenie produkcji wspólnie opracowywanych samochodów
  • Kontynuacja współpracy w zakresie zakupów oraz informacja o pierwszych pozytywnych wynikach
  • Rezygnacja z projektu wspólnego rozwoju platformy z segmentu B oraz małolitrażowego silnika benzynowego przeznaczonego dla tego segmentu

Koncerny PSA Peugeot Citroën (PSA) i General Motors (GM) poinformowały dziś o planach rozwoju nowych produktów w ramach strategicznego sojuszu obu firm. Sojusz, koncentrujący się dotychczas na wspólnym opracowywaniu nowych pojazdów, zakupach i logistyce, głównie na terenie Europy, został obecnie poszerzony na wspólne wykorzystanie mocy produkcyjnych obu koncernów.

Partnerzy potwierdzają kontynuację współpracy w zakresie rozwoju dwóch samochodów w oparciu o platformy PSA: jednego modelu z segmentu B-MPV i jednego z segmentu C‑CUV. Oba koncerny będą również ściśle współpracować nad rozwojem nowego modelu lekkiego samochodu dostawczego z segmentu B na bazie najnowszej generacji platformy PSA. Pierwsze samochody opracowane przez sojusz powinny trafić do sprzedaży w 2016 roku.

Ich produkcja zostanie równomiernie rozłożona pomiędzy obie grupy. Zgodnie z zapowiedzią z października br. samochody z segmentu B-MPV obu producentów będą produkowane w zakładzie General Motors w Saragossie, w Hiszpanii.

 

Dzisiaj podjęto również decyzję o produkcji przyszłych samochodów z segmentu C-CUV we Francji, w zakładzie PSA w Sochaux.

Z tej okazji Philippe Varin oświadczył: Dzięki nowym projektom opracowywania wspólnych produktów współpraca z GM rozwija się. Jest ona kluczowym elementem poprawy kondycji Grupy w Europie”.

„Sojusz PSA i GM opiera się na wyważonym podejściu. Samochody obu producentów nadal będą się wyraźnie różnić i pozostaną spójne z odmienną tożsamością poszczególnych marek” – wyjaśnił Karl-Thomas Neumann, prezes GM na Europę i wiceprezes General Motors. – „Nasze firmy pracują obecnie nad wdrożeniem sojuszu, a jednocześnie pozostają otwarte na nowe możliwości rozwoju”.

Na dzień dzisiejszy szacuje się, że korzystne efekty współpracy w ramach sojuszu będą przynosić od 2018 roku ok. 1,2 miliarda dolarów rocznie. Kwota ta rozłoży się równomiernie pomiędzy ona koncerny.

PSA i GM ustaliły również wprowadzenie zmian do szeregu innych klauzuli porozumienia o współpracy. Obie grupy uproszczą wspólny zarząd sojuszu i wyłączą z powodów umożliwiających jego rozwiązanie, niewykonanie minimalnej liczby projektów. Ponadto ustalono, że GM zrezygnuje z przysługującego mu prawa rozwiązania sojuszu na pewnych warunkach w przypadku objęcia części kapitału Peugeot S.A. przez określone podmioty trzecie, jeśli będą one wspierać rozwój sojuszu. W takim przypadku GM wykorzysta przysługujące mu prawa głosu z tytułu posiadanych akcji Peugeot S.A. i wypowie się za realizacją tej operacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.