Informacja prasowa : Peugeot 208 XY i 208 GTi: sztuka uwodzenia

Peugeot 208 XY i 208 GTi: sztuka uwodzenia

 Wiosną 2012 roku Peugeot wprowadził nową jakość do segmentu wielozadaniowych aut miejskich, prezentując model 208. Charakteryzuje się on kompaktowym nadwoziem, elegancją, przestronnym wnętrzem, bogatym wyposażeniem, niepowtarzalnym stylem… Za kierownicą Peugeot 208 kierowca doświadcza przyjemności z jazdy, jakiej nie daje żaden inny samochód.

208 aspiruje obecnie do segmentu premium… dzięki wersjom 208 XY oraz 208 GTi, które łączą w sobie komfort, wszechstronność i przestrzeń. Te dwie wyjątkowe odmiany wyróżniają się silnymi i zróżnicowanymi osobowościami stylistycznymi. Co więcej, Peugeot 208 XY rozpoczyna nowy rozdział w historii marki, rozdział poświęcony samochodom o ekskluzywnym, wyrafinowanym uroku.

 

„Peugeot rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii, prezentując model 208 XY. Peugeot 208 GTi jest z kolei wskrzeszeniem ikony.”

Laurent Blanchet, Dyrektor ds. Rozwoju Produktu Marki Peugeot

 

„Stylistyka tych dwóch wersji intensyfikuje energię zgromadzoną w Peugeot 208 za sprawą wyjątkowej stylistyki nowych modeli, a także pieczołowitego wykończenia detali.”

Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylistyki Marki Peugeot

 

Modele 208 XY i 208 GTi, przeznaczone dla osób prowadzących aktywny tryb życia i mających duże oczekiwania, wyróżniają się wyrafinowanymi kolorami i materiałami wykończeniowymi. Dynamiczny charakter tych aut został przede wszystkim wyrażony poprzez ich zewnętrzną tożsamość, typową dla marki i rozpoznawalną na pierwszy rzut oka choćby dzięki charakterystycznej sylwetce nadwozia. Kolejnymi elementami cechującymi te trzydrzwiowe wersje są szerzej rozstawione koła z przodu (o 10 mm) i z tyłu (o 20 mm) oraz potęgujące efekt końcowy niepowtarzalne komponenty nadwozia. Duże obręcze ściśle wypełniające nadkola, wyprofilowane progi boczne oraz aerodynamiczne spojlery nie pozwalają przejść obok tych aut obojętnie.

W przedniej części nadwozia obu modeli wzrok przykuwają nowe reflektory halogenowe – widoczne zarówno w dzień, jak i po zmroku – w których zastosowano najnowszą technologię oświetleniową. Te starannie zaprojektowane elementy o prostokątnej strukturze wewnętrznej zawierają diody LED, zastosowane jako kierunkowskazy oraz światła do jazdy dziennej. Unoszące się obwódki głównych reflektorów, przypominające źrenice kota, dodają modelom 208 XY i 208 GTi dynamicznego charakteru.

Lampy idealnie komponują się ze specjalną osłoną chłodnicy. Nieznacznie rozszerzone chromowane akcenty dodają 208 XY elegancji, natomiast siateczka w wersji GTi podkreśla dynamiczną naturę auta. W Peugeot 208 XY chromowana osłona chłodnicy ma trzy poprzeczne listwy umieszczone ponad czarną lakierowaną listwą. W modelu 208 GTi czarny, błyszczący grill skupia uwagę dzięki jasnym, chromowanym wstawkom, które tworzą efekt nawiązujący do używanej w sportach motorowych flagi z szachownicą.

Przywiązanie wagi do szczegółów widoczne jest również w kabinie pasażerskiej, która zapewnia podróżującym poczucie komfortu. Już po otwarciu drzwi w oczy rzuca się aluminiowy próg z wytłoczonym napisem „Peugeot”. W górnej części kabiny zastosowano ciemny akcent kolorystyczny: na udekorowanej przeszyciami desce rozdzielczej pokrytej poliuretanowym PVC, siedzeniach oraz detalach wykończeniowych. Wnętrza obu modeli, 208 XY i 208 GTi, wyróżniają się licznymi wstawkami, odpowiednio w kolorach fioletowym i czerwonym, które podkreślają wyjątkowość tych wersji oraz tworzą niepowtarzalny nastrój.

Wnętrza obu aut zachęcają do odkrywania ich „małych tajemnic”. Podziwiasz stylistykę, chłoniesz atmosferę, dotykasz materiałów, elementów wykończenia i wyposażenia… Przedział pasażerski jest jak kreacja od znanego projektanta – nosi znamiona swojego twórcy wyrażone w detalach. Najlepiej oddają to dekoracyjne przeszycia, które ciągną się wokół otulających ciało foteli, skórzanej kierownicy, mieszka dźwigni zmiany biegów, skórzanej dźwigni hamulca ręcznego, podłokietnika wykończonego poliuretanowym PVC oraz pokrycia deski rozdzielczej.

W desce rozdzielczej zamontowano wysoko umieszczoną tablicę wskaźników z charakterystycznym, innowacyjnym podświetleniem. Zegary, nawiązując stylem do budowy reflektorów, otoczone są chromowanymi, satynowymi obwódkami, podświetlonymi diodami LED, natomiast ich tarcze zostały pokryte szczotkowanym aluminium.

 

Wyrafinowany i zaawansowany technologicznie przedział pasażerski zawiera liczne precyzyjnie dobrane elementy. Nawiewy, ozdobne boczne listwy ekranu dotykowego, ozdobne wykończenie deski rozdzielczej, wstawki w kole kierownicy, pasy bezpieczeństwa, poprzeczki w przednich i tylnych drzwiach – wszystko to współgra z atmosferą wnętrza. Elementem wieńczącym całość są aluminiowe pedały i podnóżki.

 

„Modele 208 GTi i 208 XY są nowoczesne i niepowtarzalne. Idealnie trafiają w gusta klientów, dla których zostały stworzone. Wizja, która przyświecała nam podczas realizacji tego projektu, pozwoliła nam stworzyć charakterystyczny styl XY, który będzie rozpoznawalny w przyszłości.”

Pierre Authier, Dyrektor ds. Stylistyki Peugeot 208

 

208 XY, miejski szyk i ekskluzywny charakter

 

Nieodparty wdzięk 208 XY przyciąga spojrzenia. Nadwozie samochodu – polakierowane nowym kolorem „Purple Night”, dostępnym obok pięciu innych barw – zostało wykończone chromowanymi akcentami, przebiegającymi od przedniego zderzaka po specjalny spojler na tylnym zderzaku, oraz subtelnymi fioletowymi akcentami kolorystycznymi na logotypie Peugeot oraz w centralnych nakładkach obręczy kół. Obudowy lusterek oraz wykończenia świateł przeciwmgielnych, szyb i tylnego spojlera zostały ozdobione jasnym chromem. Uzupełnieniem całości są czarne, połyskujące detale tylnych i centralnych słupków.

Osłona chłodnicy łączy w sobie elementy stylistyczne, charakterystyczne dla całego nadwozia: listwa pokryta czarnym, błyszczącym lakierem łączy się tu z jasnymi, chromowanymi akcentami kratownicy. Eleganckie, 17-calowe „diamentowe” wieloramienne obręcze aluminiowe Anthra Mercure ozdobione są centralnymi aluminiowymi nakładkami z fioletowymi obwódkami. Z tyłu, na pokrywie bagażnika, znajduje się nowoczesne logo „XY”. W ramach opcji personalizacji nadwozia oferowana jest też kalkomania dachowa. Peugeot XY wyróżnia się więc wyjątkowym charakterem, który można określić mianem ekskluzywnego.

Jasny i przestronny przedział pasażerski stanowi doskonałe uzupełnienie stylistyki nadwozia. Poszczególne materiały i elementy zostały ze sobą połączone fioletowymi przeszyciami. Panele drzwiowe, nawiewy oraz boczne listwy ekranu zostały wykończone chromowanymi wstawkami. Poliuretanowa deska rozdzielcza w metalicznym brązowym kolorze Prestige idealnie współgra z ekranem dotykowym oraz tablicą wskaźników, ozdobionymi brązowo-czarnymi akcentami kolorystycznymi.

Siedzenia pokryte są tapicerką materiałową Mithy, poliuretanowym PVC oraz Alcantarą. We wnęce na nogi kierowcy znajdują się aluminiowe pedały i aluminiowy podnóżek, a także wysokiej jakości mata, której krawędzie zostały wykończone brązowym pasem przeszytym fioletową nicią.

Wyrafinowane i luksusowe wnętrze można dodatkowo spersonalizować z wykorzystaniem gamy specjalnych elementów, które potęgują atmosferę luksusu. Nabywca ma do wyboru skórzaną tapicerkę Club Nappa w kolorze czarnym lub brązowym oraz czarną skórzaną tapicerkę Club Nappa połączoną z Alcantarą.

 

„Już od samego początku mieliśmy wizję kolorystyczną w postaci fioletowej nocy (Purple Night); motyw ten doskonale podkreśla linie nadwozia i wnętrze 208 XY. Ten ekskluzywny akcent idealnie symbolizuje też poziom wyrafinowania tego auta.”

Anna Costamagna, Stylista modeli 208 XY i 208 GTi

 

Przedział pasażerski jest nie tylko luksusowy i ergonomiczny, ale również w pełni dostosowany do potrzeb kierowcy. Niewielka,  pokryta brązową, perforowaną skórą kierownica, idealnie leży w dłoniach, a korzystanie z funkcji 7-calowego ekranu dotykowego o rozszerzonych możliwościach przyłączeniowych (wejście typu Jack, USB i Bluetooth) jest niezwykle łatwe.

Warto również wspomnieć o możliwości nieprzerwanego słuchania muzyki z urządzenia przenośnego, na przykład w drodze z domu do miejsca pracy, poprzez funkcję transmisji strumieniowej. Wysoką jakość odtwarzanego dźwięku gwarantuje sześć pokładowych głośników.

 

Po dotarciu na miejsce kierowca może aktywować system Park Assist. Układ automatycznego parkowania, będący rzadkością w tym segmencie, zwiększa zwinność modelu 208 XY i ułatwia jazdę po mieście. Manewr parkowania wykonywany jest od teraz automatycznie, stając się wyjątkową przyjemnością. Po włączeniu systemu Park Assist, kierowca musi wybrać za pomocą ekranu dotykowego odpowiedni manewr – parkowanie równoległe po lewej lub prawej stronie jezdni. System dokonuje pomiaru dostępnych miejsc parkingowych, wykorzystując w tym celu przednie i tylne czujniki systemu parkowania oraz dwa dodatkowe boczne czujniki z przodu, i wybiera miejsce o odpowiedniej długości. 208 XY parkuje następne w pełni automatycznie, korzystając z układu elektrycznego wspomagania kierownicy. Kierowca musi wówczas tylko obserwować otoczenie, by być pewnym, że nie pojawi się żadna niespodziewana przeszkoda… magia!

 

Oprócz świateł doświetlających zakręty, alarmu, podgrzewanych siedzeń itp., lista elementów wyposażenia może zostać wzbogacona o panoramiczne okno dachowe z systemem oświetlenia, automatyczną dwustrefową klimatyzację, ogranicznik prędkości /  tempomat, przedni podłokietnik ze zintegrowanym schowkiem… wszystko to tworzy luksusową atmosferę wewnątrz auta.

 

Dla Peugeot 208 XY została przygotowana pełna gama mocnych jednostek napędowych:[1]

  • 1,6 l e-HDi 92 FAP, 5-biegowa przekładnia manualna, 98g CO2/km,
  • 1,6 l e-HDi 92 FAP, 6-biegowa przekładnia zautomatyzowana, 98g CO2/km,
  • 1,6 l e-HDi 115 FAP, 6-biegowa przekładnia manualna, 99g CO2/km,
  • 1,6 l VTi 120, 5-biegowa przekładnia manualna, 134g CO2/km,
  • 1,6 l THP 155, 6-biegowa przekładnia manualna, 135g CO2/km.

 

„Kiedy zespół projektantów przedstawił zarys modelu 208 XY, wszyscy byli nim oczarowani. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni natychmiast ulegli urokowi auta, jego osobowości i luksusowemu charakterowi.”

Anne Laliron, Manager Projektu 208 XY i 208 GTi

 208 GTi, odrodzenie legendy

 

Peugeot zapisał się w historii sportów motorowych dzięki spektakularnym sukcesom swoich modeli w rajdach i wyścigach oraz towarzyszącym temu programom reklamowym i promocyjnym. Marka może zatem poszczycić się najlepszym „kodem genetycznym” do stworzenia nowoczesnego GTi o doskonałych osiągach. Założenie było proste: stworzyć zwinny i stylowy samochód sportowy, nowoczesną interpretację legendarnego GTi.

„Naszym celem było zbudowanie sportowego samochodu o doskonałych osiągach, dającego dużą przyjemność z jazdy. 208 GTi zyskuje sympatię entuzjastów sportów motorowych dzięki dużej mocy oraz doskonałym właściwościom jezdnym. Naszą inspiracją był oczywiście Peugeot 205 GTi, a 208 GTi jest jego nowoczesną interpretacją.”

Gaëtan Demoulin, Manager ds. Syntezy Klientów Marki Peugeot

Samochód już na pierwszy rzut oka zdradza swoją wyrafinowaną, sportową naturę. Nadwozie Peugeot 208 GTi, łącznie ze specjalnym spojlerem, zostało pokryte lakierem Satin Pearlescent White[2].

Linia nadwozia nie pozostawia wątpliwości co do przeznaczenia auta. Układ wydechowy, przechodzący pod tylną nakładką zderzaka w czarnym, błyszczącym kolorze, zwieńczony został podwójną, trapezoidalną chromowaną końcówką, której innowacyjny design podkreśla wyjątkowy charakter tego modelu.

Dolną krawędź szyb ozdabia chromowany pas tworzący charakterystyczny akcent nawiązujący do historycznego modelu 205 GTi. Co więcej, w tylnym słupku wkomponowano logo „GTi” wykończone chromem i dodatkowo podkreślone czerwonymi akcentami.

Niezależnie od koloru nadwozia, wspomniane czerwone akcenty stylistyczne ozdabiają wiele elementów nadwozia 208 GTi: zaciski hamulcowe, dolne wykończenie osłony chłodnicy, a także oznaczenie „Peugeot” na pokrywie bagażnika i osłonie chłodnicy. Dodatkowo, siateczkę przedniego wlotu powietrza ozdabia motyw nawiązujący do wykorzystywanej w sportach motorowych flagi z szachownicą. Nie brakuje tu także chromowanych wstawek.

Całość podkreślają jasne, chromowane akcenty wykończeniowe lamp przeciwmgielnych, górnej części osłony chłodnicy oraz lusterek zewnętrznych.

 

Wnętrze samochodu nawiązuje do akcentów kolorystycznych nadwozia. Sportową atmosferę w środku tworzą liczne elementy, jak na przykład napis „Peugeot” wytłoczony na progu. Dominujące kolory to czerwony i czarny, natomiast całość uzupełniają satynowe, chromowane akcenty oraz logotypy „GTi”.

Sportowe fotele zostały wykończone skórzaną tapicerką Club Nappa oraz materiałem Caro Weave, natomiast doskonałym podkreśleniem ich dynamicznego charakteru jest czerwona ozdobna linia. Deska rozdzielcza pokryta czarnym poliuretanowym PVC z czerwonymi przeszyciami zawiera dekoracje w czerwonym kolorze płynnie przechodzącym w czarny, co odzwierciedla akcent zastosowany na panelach drzwi. Informacje dotyczące parametrów samochodu podawane są na wysoko umieszczonej tablicy wskaźników, w którą wkomponowano zegary wykończone chromowanymi obwódkami i podświetlone czerwonymi diodami LED. Tło ze szczotkowanego aluminium ozdabione jest motywem szachownicy w czarnym, błyszczącym kolorze, a całość uzupełniają białe wskazówki.

Zapewniający doskonałe trzymanie boczne fotel kierowcy z czarnymi pasami bezpieczeństwa z czerwonymi krawędziami umożliwia zajęcie komfortowej pozycji za kierownicą. Pod stopami kierowcy znajdują się aluminiowe pedały i aluminiowy podnóżek, a także wysokogatunkowa mata z czarnymi krawędziami i czerwonymi akcentami wykończeniowymi. Niewielką kierownicę pokryto czarną, perforowaną skórą z czerwonymi przeszyciami. Aluminiowa dźwignia zmiany biegów została udekorowana czerwonymi wstawkami.

Umieszczony na górze kierownicy pasek z czerwonej skóry, wyprofilowane miejsca na kciuki oraz logo GTi zachęcają do jednego… przekręcenia kluczyka w stacyjce!

„Model 208 jest doskonałą bazą do opracowania sportowego hatchbacka. Podczas prac konstruktorskich szczególną uwagę skupiliśmy na precyzji układu kierowniczego, dynamice podwozia oraz sztywności zawieszenia. Peugeot 208 GTi łączy w sobie osiągi, bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy.”

Marie Beaumont, Manager ds. Dynamiki modelu 208 GTi

Peugeot 208 GTi daje kierowcy ogromną przyjemność z jazdy za sprawą dynamicznie zestrojonego zawieszenia. Sprężyny, specjalnie skalibrowane amortyzatory, drążek stabilizatora, wzmocniona przednia i tylna belka oraz specjalnie dobrane koła – wszystkie te elementy zostały stworzone z myślą wyłącznie o tym modelu.

Dzięki dużej zwrotności i zwinności 208 GTi pozwala na bardzo precyzyjne pokonywanie zakrętów. Przednie zawieszenie sterowane przez układ kierowniczy, którego ustawienia zostały dobrane tak, aby zwiększyć sztywność pracy, przekazuje kierowcy szczegółowe informacje dotyczące pracy kół. Tylne zawieszenie również sprzyja dynamicznej jeździe.

17-calowe obręcze aluminiowe typu diamond Carbon, pokryte odcieniem Storm i wykończone matowym lakierem, skrywają 302-milimetrowe wentylowane tarcze hamulcowe z przodu i 249-milimetrowe tarcze z tyłu. Tarcze chłodzone poprzez wloty powietrza generują w pełni kontrolowaną, dużą siłę hamowania.

Silnik benzynowy 1,6 THP o mocy 200 KM daje o sobie znać za sprawą przeprojektowanego układu wydechowego. Zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce jednostka napędowa generuje charakterystyczny dźwięk, który zachwyca kierowcę w całym zakresie prędkości obrotowych. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów o krótkich przełożeniach, silnik umożliwia wykorzystanie pełnego potencjału podwozia. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 275 Nm oraz mocy 147 kW (200 KM), 208 GTi[3] odznacza się znakomitymi osiągami. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 7 sekund, natomiast na pokonanie 1000 metrów ze startu zatrzymanego wystarczy 27 sekund. Imponująca jest również elastyczność jednostki napędowej – na piątym biegu auto przyspiesza od 80 do 120 km/h w czasie poniżej 7 sekund.

Doskonałe osiągi Peugeot 208 GTi to również zasługa niższej masy własnej pojazdu. Model waży 1160 kilogramów, dzięki czemu emituje tylko 145 gramów CO2 na kilometr.

Samochód sportowy dający dużą radość z jazdy, dynamiczny i bezpieczny, generujący wspaniały dźwięk, ale również spełniający rolę praktycznego hatchbacka… Peugeot 208 GTi zachwyca kierowcę każdego dnia, natomiast układ ESP (z możliwością pełnej dezaktywacji) czuwa nad bezpieczeństwem podczas jazdy.

 Limitowana edycja 208 GTi

Pojawienie się w gamie Peugeot nowego GTi jest zawsze ważnym wydarzeniem, a w szczególności, jeśli dotyczy to serii „200”. Specjalnie z tej okazji Peugeot opracował więc limitowaną edycję 208 GTi, która będzie oferowana w bardzo ograniczonej liczbie 50 egzemplarzy.

Limitowana wersja została wykończona lakierem Satin Pearlescent White i wyposażona w 17-calowe „diamentowe” obręcze aluminiowe pokryte odcieniem Onyx Black i wykończone błyszczącym lakierem. Środkowe części obręczy zawierają aluminiowe nakładki z czerwoną obwódką. Dolna listwa osłony chłodnicy, polakierowana na biały kolor, zawiera wizerunek francuskiej flagi.

Wewnątrz auta w tej niepowtarzalnej wersji znalazły się takie elementy, jak standardowa nawigacja satelitarna z zestawem audio Hi-Fi, a także emblemat z numerem serii przypominający o tym, że właściciel pojazdu należy do bardzo ekskluzywnego grona.



[1] Dane w fazie zatwierdzania

[2] Kolor limitowanej wersji, w gamie oferowanych jest w sumie 6 kolorów nadwozia

[3] Dane wymagające zatwierdzenia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.